نوشته شده توسط : رضا

هرچه واریکوسل سنگین‌تر باشد، در کاهش تولید اسپرم و تغییر حرکت و شکل اسپرم مؤثرتر است و در نتیجه باروری مردان و بارداری کاهش می‌یابد. با این حال، واریکوسل در سمت چپ نیز می تواند شانس باروری و بارداری را کاهش دهد. کاهش تعداد اسپرم یا تحرک ضعیف اسپرم و ناهنجاری در واریکوسل

 

آیا واریکوسل درجه 1 سمت چپ نیاز به درمان دارد؟

به طور کلی، واریکوسل گرید 1 همیشه نیاز به درمان ندارد و فقط در موارد زیر توصیه می شود:

 

مردان متاهلی که می خواهند بچه دار شوند اما بعد از شش تا دوازده ماه شکست و البته امتحانات برای همسرشان همه چیز عادی است و برای زن هم خوب است.

 

در مردان مجرد، حداقل دو آزمایش مایع منی به فاصله دو تا سه هفته، کاهش تعداد اسپرم یا کاهش کیفیت اسپرم، از جمله کاهش تحرک اسپرم را نشان می دهد.

 

نو رشد بیضه در نوجوانان در دوران بلوغ و واریکوسل کاهش یافت.

 

 آیا داروها و طب سنتی بر درمان واریکوسل چپ تاثیر دارد؟

درمان های دارویی، از جمله داروهای شیمیایی و گیاهی، در درمان واریکوسل چپ درجه 1 گنجانده نشده است. درمان خونی که برخی توصیه می کنند واریکوسل چپ را نیز درمان نمی کند.

 

بهترین جراحی برای واریکوسل ردیف 1 چپ چیست؟

در مورد بهترین جراحی واریکوسل درجه 1، روشی را با بیشترین موفقیت و کمترین عوارض پوشش می دهیم. بنابراین، قبل از اینکه در مورد بهترین جراحی واریکوسل صحبت کنیم، خواندن عوارض احتمالی جراحی واریکوسل مفید است.

 

واریکوسل به گسترش غیر طبیعی شبکه عروقی روی بیضه ها اشاره دارد. واریکوسل یکی از شایع ترین بیماری های بیضه در مردان است. بسته به شدت واریکوسل، گزینه های مختلفی از جمله دارو و جراحی وجود دارد. شیوع به مدت 10 سال نادر بوده است، اما در بزرگسالان جوان به 15 درصد و در مردان نابارور به 20 تا 40 درصد می رسد و با علائم ناباروری ثانویه، یعنی در حال حاضر با بچه ها، به 70 درصد می رسد. 90% مواقع باقی می ماند و در 10% دو طرفه است. واریکوسل شایع ترین علت درمانی ناباروری در مردان است. پس از مشورت با پزشک و ارائه توصیه های دقیق، به بیماران مبتلا به واریکوسل و ناباروری سه آزمایش بذر داده می شود تا به تصمیم گیری کمک کند. این کار را با دستان خود در حالت ایستاده و دراز کشیده انجام دهید تا ببینید آیا واریکوسل در هنگام دراز کشیدن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا خیر. در صورت منفی بودن آزمایش، باید سونوگرافی از شکم و لگن انجام شود.

اگرچه درمان های غیرجراحی مانند آمبولیزاسیون واریکوسل وجود دارد، متخصصان اورولوژی اغلب جراحی را برای درمان این بیماری توصیه می کنند. آمبولیزاسیون واریکوسل معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و تحت تابش رادیولوژیک قرار می گیرد.

 

این روش درمان واریکوسل آنقدرها هم تهاجمی و زمان بر نیست و بافت را با تیغ باز نمی کنید که زمان بهبودی را کوتاه می کند. آمار درمان آمبولیزاسیون واریکوسل نشان می دهد که این روش برای 90 درصد مردان مناسب است و دیگر نیازی به جراحی سنتی واریکوسل ندارد.

 

از روش آمبولیزاسیون واریکوسل نیز می توان برای درمان واریکوسل بعدی بعد از عمل استفاده کرد تا نیازی به عمل های بعدی نباشد. یک مطالعه اخیر نشان داد که آمبولیزاسیون در 93 درصد موارد واریکوسل های متعددی که پس از جراحی عود می کردند، موفقیت آمیز بود.

 

با توجه به نتایج نهایی این مطالعه، این مشکل در 80 درصد افراد پس از آمبولیزاسیون به طور کامل از بین می رود و بنابراین بهبود نسبی در سایر افراد مشاهده می شود. آمبولیزاسیون این مزیت را داشت که نیمی از بیماران در حین و بعد از درمان به سختی دردی احساس کردند و برخی نسبت به روش معمول درد کمتری داشتند.

 

افراد مبتلا به واریکوسل حتی اگر قصد بچه دار شدن ندارند، نباید درمان را به تعویق بیندازند. تست ها و تست های ساده ای در این زمینه وجود دارد که متخصص می تواند با استفاده از آن ها هنر و درجه واریکوسل در مردان را تعیین و تصمیم بگیرد. ا را می بند و عمل تمام می شود و طول درمان 10 دقیقه می شود و نیازی به بیهوشی عمومی نداری گیضعود. برنامه عمل واریکوسل برای درمان ناباروری آقایان یکی از عمل هایی است که باعث می شود 60 درصد کیفیت اسپن درد کیفیت اسپرم ت توآب یفدید ب تآ توب شود. این عمل 6 ماه طول می کشد تا نطفه های جدید باز گردند. بعد از عمل بیمار می تواند به امور روزمره و فعالیت های زندگی برگردد و از انجام حمل وسایل سنگین تا 6 ماه جلوگیری کند تا بعد از دادن یک چکاپ و تشخیص اورولوژیست به ورزش های سنگین بپردازد.



:: برچسب‌ها: واریکوسل گرید 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 220
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا

یا واریکوسل است؟ حضور و تشخیص

زگیل تناسلی (HSV) - پیشگیری، علل، عوارض و درمان

بیماری های مردانه: آنچه مردان باید بدانند

عملیات هیدروسل:

هیدروسلکتومی معمولاً تحت بیهوشی یا بی حسی نخاعی انجام می شود و معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

 

1- عمل با برش در ناحیه کشاله ران

این نوع جراحی در مواردی که مشکوک به سرطان بیضه باشد یا اگر بیمار فتق مغبنی یا مغبنی هم داشته باشد استفاده می شود. در کودکان استفاده می شود

 

2- جراحی با برش در کیسه بیضه:

این نوع جراحی، روش متداول ذرت در جراحی هیدروسل است.

 

3- با تزریق 90 درصد الکل و موادی به کیسه بیضه مایع یا هیدروسل را استنشاق کنید که ...

این روش با بی حسی موضعی و افراد مسن که قابل عمل نیستند استفاده می شود.

 

عوارض جراحی هیدروسل:

1- عفونت بیضه و بیضه

2- خونریزی و تجمع خون در کیسه بیضه

3- آسیب به عروق، اعصاب، بیضه ها و لوله های فالوپ

هیدروسل شدید

اگر هیدروسل بیش از حد بزرگ و مشکل ساز شود، برداشتن جراحی ممکن است بهترین گزینه باشد. درمان دیگر هیدروسل، آسپیراسیون هیدروسل با سوزن است. روش در این، یا پزشک یک سوزن بلند را برای تخلیه یا مایع داخل کیسه وارد می کند.

 

علت هیدروسل

به دلیل هیدروسل بیضه ناشناخته است. در دوران کودکی به دلیل باز شدن شکم بین شکم و کیسه بیضه می توان سوراخ ایجاد کرد که در این صورت حجم مایع هیدروسلی که از شکم وارد کیسه می شود در طول روز تغییر می کند. معمولاً روزنه در بدو تولد بسته می شود، اما در برخی موارد روزنه باز می ماند و هیدروسل ایجاد می کند. در بزرگسالی، هیدروسل بیضه می تواند نتیجه عفونت بیضه یا اپیدیدیم، التهاب یا جراحی کیسه بیضه یا کشاله ران باشد. و باعث سرطان بیضه می شود.

 

علامت هیدروسل

هیدروسل بیضه بدون علامت است و شبیه کیسه بیضه بزرگ است. سایر علائم احتمالی شامل درد در بیضه، سنگینی، تورم، قرمزی کیسه بیضه یا فشار در قاعده آلت تناسلی است.

 

تشخیص هیدروسل

تشخیص هیدروسل بیضه از طریق معاینه پزشکی انجام می شود. گاهی اوقات، تأیید یا تشخیص پزشکی با روشن کردن و عبور نور از کیسه ای پر از آب در اطراف بیضه تأیید می شود. همچنین می توان از سونوگرافی برای تایید یا تشخیص استفاده کرد.

یا هیدروسلکتومی چیست؟

هیدروسلکتومی برای درمان هیدروسل و جلوگیری از عود آن انجام می شود. هیدروسلکتومی روشی برای برداشتن یا ترمیم هیدروسل است. هیدروسل کیسه ای پر از مایع است که بیضه ها را احاطه کرده و باعث تورم کیسه بیضه (یا کیسه حاوی بیضه) می شود. هیدروسل می تواند ترسناک باشد زیرا بیمار می تواند مایع کیسه بیضه را با چشم غیرمسلح ببیند یا جمع کند و به دلیل ترس از اینکه در ناحیه حساسی از بدن قرار دارد.

 

هیدروسل معمولاً بدون درد است و عمدتاً بدون درمان بهبود می یابد. با این حال، هر گونه بیماری بیضه باید فوراً به پزشک گزارش شود زیرا می تواند منجر به عوارض جدی تری شود.

 

هیدروسلکتومی اکسیزیونال

یک بیهوشی عمومی برای جراحی ترمیم هیدروسل به بیماران داده می شود. هیدروسلکتومی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. میزان جراحی بستگی به مسائل دیگری دارد. اگر هیدروسل پیچیده متوقف نشود، یا پزشک یک برش مستقیم در کیسه بیضه ایجاد می کند. پس از ترمیم کانال بین حفره شکمی و کیسه بیضه، کیسه هیدروسل برداشته می شود، مایع از کیسه بیضه خارج می شود و محل برش با بخیه بسته می شود.

 

در صورت وجود عوارضی مانند فتق اینگوینال، برشی در ناحیه کشاله ران ایجاد می شود. این روش به پزشک اجازه می دهد تا فتق یا عوامل دیگر را در حین ترمیم هیدروسل ترمیم کند.

 

هیدروسلکتومی بسته

برخی از جراحان از روش لاپاراسکوپی کم تهاجمی برای ترمیم  هیدروسل استفاده می کنند. این از طریق یک برش کوچک با استفاده از یک اهرم سخت افزاری مانند لوله، نوک دوربین و موارد مشابه (لاپاروسکوپ) ایجاد می شود که به سخت افزار تعمیر اجازه می دهد تا هنگام مشاهده تصاویر بر روی مانیتور اتاق عمل عبور کند.

 

مقایسه نتایج دو روش جراحی هیدروسل

عوارضی مانند اسکار، عود و عفونت، درد بعد از عمل، ادم، هماتوم و آتروفی بیضه در بیماران تحت درمان با جراحی هیدروسل لاپاروسکوپی نسبت به بیمارانی که با هیدروسلکتومی اکسیزیونال درمان می شوند، کمتر است. این جراحی ممکن است برای بیماران پرخطری که جراحی اکسیزیون برای آنها انجام نمی شود، در نظر گرفته شود یا روش ارجح باشد.

درمان هیدروسل

جراحی برداشتن هیدروسل با بیهوشی موضعی یا عمومی بدون نیاز به بستری طولانی مدت در بیمارستان انجام می شود.گ

شت که اصولا در مواقع احتمال عود هی دروسل وجود دارد.

 

علیم هیدروسل

هیدروسل دردناک نیست ولی اگر فرد دچار تورم کیسه بیضه شود، باید به پزشک مراجعه کند تا دلایل دیگری مانند سرطان بیضه و احتمالات دیگر را بررسی کند، بنابراین تمام مردان به هیدروسل باید تحت سونوگرافی بیضه قرار بگیرند. در بسیاری از موارد، هیدروسل با فتق کشاله ران همراه است. در این موارد به علت ضعف دیواره شکمی، قسمتی از روده به داخل کیسه می‌رود که به درم آن نیاز دارد.

هیدروسل یک ساخته شده از مایع آب مانند، اطراف یک یا دو بیضه می باشد که باعث می شود اسکروحی توم، ب پ. این بزرگی و تورم، ناراحت كناراحت كن و معمولاً بدون درد است و برای كلی خطرناک نیست. اگر چه هیدروسل بیشتر در بچه های زیر یکسال دیده می شود، ولی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد.

 

علت بیماری هیدروسل

علت اصلی هیدروسل ها نامشخص است. هیدروسلی در بچه های زیر یکسال که می آید، به معنای باز بودن ارتباط با اسکروتوم می باشد و قبل از یکسالگی و یا موقع تولد طبیعی این ارتباط بسته می شود و هیدروسل خود را به خود محو می کند.

 

هیدروسلی بعدا در طول زندگی می آید که می آید به علت ضایعه، ضربه و جراحی اسکروت یا کشش منطقه ران می و ممکن است به علت آسیب یا آسیب بیضه یا اپی دیدیم می آید.

 

بیماری هیدروسل ممکن است 10 درصد به علت سرطان بیضه یا سرطان کلیه آید. این از هیدروسل در هر سنی فرم می آید ولی در سنین بالای 40 سال بیشتر می آید.



:: برچسب‌ها: هیدروسل و واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 215
|
تعداد امتیازدهندگان : 63
|
مجموع امتیاز : 63
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا

درمان واریکوسل در موارد زیر توصیه می شود:

 

در زوج های نابارور که با آزمایش واریکوسل مرد و اورولوژی انجام می شود، باروری زنان طبیعی است یا در صورت بروز مشکل قابل درمان است. غیر طبیعی باشد.

درد یا سنگینی در بیضه ها

نوجوانان مبتلا به واریکوسل بالینی یک طرفه یا دوطرفه با اندازه بیضه کوچکتر از حد طبیعی در یک طرف.

در مردان مجرد مبتلا به واریکوسل بالینی که قصد ازدواج دارند و قصد بچه دار شدن دارند و در آزمایشات اسپرم تعداد، تحرک، شکل و عملکرد سلول های اسپرم غیر طبیعی است.

میزان بهبود کیفیت اسپرم پس از درمان واریکوسل بین 51 تا 78 درصد متغیر است.

بروز حاملگی خودبه خود بعد از درمان واریکوسل بین 30 تا 50 درصد است.

در مردان مبتلا به واریکوسل که در زمان آزمایش اسپرم تعداد اسپرم ندارند، درمان ممکن است باعث تجمع اسپرم در مایع منی شود.

کاندیدای مناسب برای جراحی واریکوسل

این روش برای برخی از افراد با ویژگی های زیر مناسب است.

 

زمانی که حجم یک بیضه در مقایسه با بیضه دیگر 25 درصد کاهش می یابد.

زمانی که تعداد اسپرم فرد غیر طبیعی است.

واریکوسل درجه 3 ظاهر بیضه ها را بدتر می کند.

زمانی که فردی مشکل ناباروری دارد اما شریک زندگی او مشکلی ندارد.

ناهنجاری ها را در تست های فردی مشاهده کنید

مزایای جراحی واریکوسل

هر عمل جراحی که روی بدن خود انجام می دهید می تواند هم عوارض جانبی و هم فوایدی داشته باشد، مانند: ب- تسکین درد و ناراحتی. برای برخی افراد، این بیماری با درد و ناراحتی همراه است. گاهی اوقات درد و ناراحتی آنقدر زیاد است که زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد. جراحی واریکوسل این درد را کاهش می دهد. همچنین می توان گفت که باعث افزایش و تحریک اسپرم و افزایش باروری می شود.

 

اندازه گیری بعد از جراحی واریکوسل

بهبودی پس از جراحی سریع است و درد معمولاً خفیف است. افراد باید به مدت 10 تا 14 روز از ورزش خودداری کنند. به طور کلی، شما می توانید 5-7 روز پس از جراحی به فعالیت های روزانه خود بازگردید.

 

درد خفیف ممکن است با بهبودی پس از آمبولیزاسیون همراه باشد. افراد باید 7 تا 10 روز پس از جراحی از ورزش اجتناب کنند. اکثر افراد می توانند فعالیت های روزانه خود را بعد از 1 یا 2 روز شروع کنند.

آمادگی برای جراحی واریکوسل

از شما خواسته می شود لباس های خود را درآورید و لباس های بیمارستانی بپوشید.

 

روی میز عمل دراز بکشید و به شما یک داروی بی حس کننده مخصوص تزریق می شود تا به شما کمک کند به خواب بروید.

 

جراح شما یک کاتتر ادراری را برای جمع آوری ادرار در هنگام خواب وارد می کند.

 

رایج ترین روش در این زمینه، واریکوسلکتومی لاپاراسکوپی است. جراح شما این عمل را با چندین برش آغاز می کند. برای مشاهده بدن از لاپاراسکوپ سبک استفاده می شود. جراح شما می تواند این کار را با یک برش بزرگ انجام دهد و دیگر نیازی به دوربین ندارد.

 

 مراحل جراحی واریکوسل

چندین برش کوچک زیر شکم ایجاد کنید.

 

یک لاپاراسکوپ را در بیضه های یک فرد قرار دهید تا بتواند داخل بدن را از طریق دوربین و صفحه نمایش ببیند.

 

برای آزادی حرکت بیشتر روی گاز زیر شکم قدم بگذارید.

 

ابزارهای مختلف جراحی را در برش ها قرار دهید.

 

از ابزارهای خاص خود برای حذف عروق خونی بزرگ شده که جریان خون را مسدود می کنند، استفاده می کند.

 

انتهای لوله ها را با موچین های کوچک محکم ببندید یا از حرارت استفاده کنید.

 

پس از بسته شدن برش، ابزار و لاپاراسکوپ از بدن خارج می شود.

 

 

 

 

مراقبت های بعدی برای واریکوسل

این کار بین یک تا دو ساعت طول می کشد. پس از عمل، بیمار را به اتاقی می برند تا بیدار شود. سپس بیمار یک تا دو ساعت استراحت می کند و پس از آن پزشک او را برای ترخیص آماده می کند.

 

در طول ریکاوری خانگی، باید:

☑ دارو یا آنتی بیوتیک های توصیه شده توسط پزشک را به طور منظم مصرف کنید.

 

برای تسکین درد حین جراحی از مسکن هایی مانند ایبوپروفن (ادویل، مورتین) استفاده کنید.

 

دستورالعمل های پزشک خود را برای تمیز کردن برش ها دنبال کنید.

 

کیسه های یخ را چند بار در روز به مدت 10 دقیقه روی کیسه بیضه قرار دهید تا اندازه آن کاهش یابد.

 

بعد از جراحی واریکوسل چه باید کرد؟

تا زمانی که پزشک به شما دستور دهد از انجام فعالیت های زیر اجتناب کنید:

 

به مدت 2 هفته هیچ رابطه جنسی یا صمیمیت وجود ندارد.

 

از فعالیت بدنی شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 

غسل، غسل نکردن و غیره.

با درمان آن، کیفیت اسپرم هایشان نیز بهبود پیدا می کند. به خاطر داشته باشید که همه مردان مبتلا به واریکوسل نابارور هستند و می توانند صاحب فرزند شوند.

 

توصیه شده است که واریکوسل تنها نیاز به درمان دارد که ویژگی های زیر را داشته باشد.

 

به جز مشخص شدن در اسکن، در آزمایشات نیز خود را نشان دهد.

تعداد اسپرم ها کم باشد و فرد به مدت ۲ سال نابارور بوده باشد.

دلیل منطقی دیگری برای ناباروری فرد وجود ندارد.

کوچکی بیضه ها

در صورتی که نوجوانی به یک واریکوسل بزرگ مبتلا شود، ممکن است بیضه باشد که به اندازه کافی رشد نکند. در این مواقع ممکن است پزشک صلاح ببیند که بیضه ها سالیانه اندازه گیری می شوند. با این حال بیضه ها ممکن است برای همیشه از حالت طبیعی خود کوچک تر بمانند که این نیز می توشاند ایکی از ندبال د از ندبال د از ندبال د.

 

واریکوسلی در مردان مسن

کتابی به واریکوسل می تواند از علائم گرفتگی یکی از رگ های بزرگ شکمی باشد. این حالت تنها در مردان بالای 40 سال اتفاق می افتد که البته بسیار نادر است.

 

واریکوسل در مردان مسن

 

درمان

ممکن است واریکوسل اصلا نیاز به درمان نداشته باشد. بسیاری از افراد مبتلا به واریکوسل می توانند بدون هیچ درمانی صاحب فرزند شوند. با این حال اگر واریکوسل باعث درد می شود، خشکی پوست بیضه و ناباروری می شود و یا فرد به دنبال روی هایاکمکی باحیود،ای امکی باشودجدب.

 

جراحی واریکوسل عبارت است از بستن رگ مشکل دار و به جریان انداختن خون در رگ های سالم دیگر. در صورتی که فرد نابارور باشد، جراحی می تواند باعث بهبود کیفیت اسپرم ها یا درمان ناباروری فرد شود.

 

نشانه های واریکوسل جدید در نوجوانان شامل خشکی پوست بیضه، درد یا نتایج غیر طبیعی آزمایش منی می باشد. به طور کلی درمان واریکوسل باعث بهبود ویژگی های اسپرم می شود اما هنوز مشخص نیست که عدم درم هاااا از دم درم هاود مد م می ابد نتل ترد مد مد م می آن دوار نت ترد.

 

جراحی می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد:

 

تولید مایعات در اطراف بیضه

بازگشت دوباره ی واریکوسل

عفونت

آسیب به سرخرگ

جراحی

برای درمان واریکوسل به سه روش می توان جراحی را انجام داد:

 

واریکوسلکتومی

عمل باز واریکوسلکتومی تحت بیهوشی یا بیحسی موضعی می گیرد. جراح از طریق کشاله ران و یا در برخی موارد نادر، از شکم به محل واریکوسل دسترسی پیدا می کند. با استفاده از فراصوت (اولتراساوند) و میکروسکوپ های جراحی، رگ مشکل دار بسآیته می شود و قیهریااا شگود و جریان نگود و طریان نود و جریان نخرد برز ن رد ب. پس از جراحی، بیمار درد بسیار کمی حس می کند و می تواند به زودی فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.



:: برچسب‌ها: عمل واریکوسل چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 208
|
تعداد امتیازدهندگان : 63
|
مجموع امتیاز : 63
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا

مراحل سرطان پروستات

برای مرحله بندی سرطان پروستات، یافتن چگونگی گسترش سرطان به بافت های دیگر و تعیین بهترین درمان استفاده می شود.

 

مرحله 1: سرطان در مراحل اولیه است و هنوز از پروستات جدا نشده است.

مرحله 2: سرطان پیشرفته تر است اما همچنان محدود به پروستات است.

مرحله 3: سرطان به بافت های اطراف و لوله های فالوپ گسترش یافته است.

مرحله 4: سرطان به غدد لنفاوی، اندام ها یا بافت های مجاور مانند مثانه و روده ها یا اندام های دورتر مانند ریه ها یا استخوان ها گسترش یافته است.

 بقای سرطان پروستات

خوشبختانه، سرطان پروستات معمولا به کندی رشد می کند. از هر ده مورد این سرطان، 9 مورد زود تشخیص داده می شود. بقای 5 ساله در افراد مبتلا به سرطان محدود به پروستات و بافت اطراف آن 100٪ است. بیشتر نرها خیلی بیشتر زنده می مانند. اما اگر سرطان به بافت های دورتر گسترش یابد، شانس زنده ماندن به 28 درصد کاهش می یابد. با این حال، این ارقام بر اساس تشخیص های 5 سال گذشته است. چشم انداز مردانی که تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می گیرند، امروزه بسیار بهتر است.

معاینه پروستات مقعدی

 

این آزمایش پروستات فرد را از طریق مقعد بررسی می کند. برای انجام این کار، متخصص ابتدا دستکش می‌بندد و سپس انگشتی را وارد رکتوم می‌کند تا پشت پروستات را احساس کند. این آزمایش می تواند ناراحت کننده باشد، اما به ندرت دردناک است. اگر پزشک ناحیه سفت یا شکل غیر طبیعی را احساس کند، آزمایشات بیشتری انجام خواهد داد. تغییرات غیر طبیعی پروستات همیشه نشان دهنده سرطان پروستات نیست. همه سرطان های پروستات سطوح بالایی از PSA تولید نمی کنند، بنابراین یک متخصص ممکن است قبل از انجام بیوپسی، معاینه پروستات رکتوم را برای بررسی پروستات انجام دهد.

 

بیوپسی

 

اگر آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) و معاینه پروستات مقعدی چیزی غیرطبیعی را نشان دهد، آزمایش معمولاً در زمان بعدی انجام می شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است اسکن MRI را قبل از بیوپسی توصیه کند. در این روش تشخیصی از یک سوزن مخصوص برای برداشتن مقدار کمی از بافت از قسمت های مختلف پروستات استفاده می شود. نمونه ها به آزمایشگاه فرستاده می شوند و در آنجا توسط آسیب شناس سلول های سرطانی مورد بررسی قرار می گیرند.

 

تست های دیگر بیماری های پروستات

 

پس از اینکه بیوپسی نشان داد که فرد مبتلا به سرطان پروستات است، اقدامات تکمیلی انجام می شود تا مشخص شود که آیا توده سرطانی از محل اصلی خود به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است یا خیر. این روش ها عبارتند از:

 

بنسینتی گرافی

 

این اسکن نشان می دهد که آیا توده سرطانی در پروستات به استخوان ها گسترش یافته است یا خیر. برای این اسکن، مقدار بسیار کمی از مواد رادیواکتیو به داخل ورید تزریق می شود. در عرض یکی دو ساعت، این ماده از طریق جریان خون وارد استخوان ها می شود. سپس یک دستگاه کل بدن را اسکن می کند. افزایش میزان تابش نمایش داده شده توسط دستگاه نشان دهنده وجود سلول های سرطانی در استخوان است.

 

توموگرافی کامپیوتری

 

سی تی اسکن از اشعه ایکس برای نشان دادن تصاویر بزرگ از داخل بدن استفاده می کند که کامپیوتر از آنها برای ترکیب آنها در یک تصویر مقطعی دقیق استفاده می کند. این آزمایش می تواند تومورهای کوچکتر را تشخیص دهد و اطلاعات دقیقی در مورد تومور، غدد لنفاوی اطراف و سایر اندام ها ارائه دهد. برای اینکه تصاویر اسکن شده واضح تر و راحت تر دیده شوند، از فرد خواسته می شود چند ساعت قبل از اسکن ناشتا باشد.

 

تشدید مغناطیسی

 

در این روش از یک آهنربای قوی و اسکن امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از فضای داخلی بدن استفاده می شود. نوع اصلی MRI مورد استفاده در مردان مبتلا به سرطان پروستات mpMRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی چند پارامتری) نام دارد که نتایج سه MRI را برای ارائه تصویر واضح تری ترکیب می کند. اسکن ام آر آی می تواند نواحی غیر طبیعی در پروستات را نشان دهد. در صورت لزوم، متخصص می تواند مناطقی را که نیاز به بیوپسی دارند توصیه کند. اسکن MRI همچنین می تواند نشان دهد که آیا سرطان از پروستات به مناطق مجاور گسترش یافته است یا خیر. این آزمایش بدون درد اما پر سر و صدا است و می تواند 30 تا 40 دقیقه طول بکشد.

 

 

 

حیوان کشف شد

 

اسکن PET نوعی روش تصویربرداری است. پس از تایید تشخیص سرطان پروستات، این مرحله از بیماری با استفاده از این روش تشخیص داده می شود.

 

متخصص از چندین آزمایش و مراحل تشخیصی برای تعیین مرحله و درجه پیشرفت سرطان استفاده می کند. چه چیزی به تیم پزشکی کمک می کند تا بهترین روش درمانی را انتخاب کند؟ از این اسکن برای تشخیص عود پس از درمان قطعی نیز استفاده می شود.

درمان سرطان پروستات

 

درمان های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای نظارت و درمان نیز استفاده کرد.

اگر ماشینی دارید که ماشین ندارید، باید ماشین یا ماشینی داشته باشید که 60 ضربه یا بیشتر داشته باشد. استفاده از صفحات گسترده (مانند سنبله و تیرکمان) مجاز نیست.

 

توجه: این لیستی از پست ها و پست های اخیر است که توسط گروهی از خوانندگان ایجاد شده است.

 

برچسب ها:

 

توشه رکتال (DRE- معاینه پروستات از طریق انگشت که راست روده بیمار معینه قرار می گیرد.) اگر می خواهید یک BUN ایجاد کنید، باید یک نسخه کامل را به نسخه مورد نظر اضافه کنید.

 

دیدن جزئیات:

 

می توان فهمید که آیا استفاده از آن به تنهایی ایده خوبی است یا خیر.

 

امکان ایجاد پنجره وجود دارد و امکان ورود به قسمتی از پنجره یا پنجره با پنجره یا پنجره وجود نخواهد داشت.

نمایش:

 

امکان تغییر کد منبع هیچ دستگاهی که در پایگاه داده دارید وجود ندارد. هر دوی اینها به کردی تغییر نام داده اند. این فهرستی از خدماتی است که باید به یک سرویس بهداشتی محلی ارسال کنید، چه بخواهید از آن استفاده کنید یا نه. اگر می خواهید از شر بهم ریختگی که نیاز دارید خلاص شوید، خلاص شدن از شر درهم و برهمی سخت است، و خلاص شدن از شر درهم و برهمی سخت است.

 

تابع "شکوفایی و آشتی" {{پروتکل‌ها و رونوشت‌ها} بخشی از یک سری پروتکل‌هایی است که باید از آنها استفاده کنید.

داروهای ضد هورمون {فیناستراید Finsteride} از طریق کاهش هورمونهای مردانه باعث کاهش میزان پروستات می شوند.

بازی در شرف انجام است

ارابه های سریالی (سریال بافر بافر)

گگممگ گگم (ا ((((((((((ححااتد

این محبوب ترین نسخه این سایت است.

نوع موضوع: نام: نوع پیدایش، نوع فایل و نوع، نوع

از راه شکم: ووارض: وجود

پشت بوبیس: عوارض: ندارد

از شلوغی هایی که به آن نیاز ندارید خلاص شوید.

 

باید بتوان استاندارد 50 سی سی را روی سطح فعلی یک ردیف یا ردیف تنظیم کرد.

 

نام شهر Blend است.

 

احداث یخچال مغزی گلاستر در کردستان

 

دستگاه های صربستان

جدي ترين بيماري پروستات است اين شكل از سرطان در ميان آقايان كمتر از 40 سال نادر است ولي در آقايان بالاي 60 سال شايع مي باشد، هر ساله از 230000 نفر به سرطان پروستات مبتلا مي شوند و بيش از 30000 نفر نيز جان خود را به خود مي دهند. خاطر این یک لیست نشانه گذاری شده است. این یک نشانگر زیستی به نام است

 

اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید:

 

با پيشروي كند - آن سرطان آن قدر آرام پيشروي مي كن كه ممولاً باعث مرگ زودرس مي شود. آررآا سبا س غبب دغبب غ

 

پا شيشروي سريع - سلولهاي سرطاني به سرعت رشد كرده و ز روستات به

 

رو..............

t0: تومور انساید است.

 

t1: تومور به شکل کلینیکی

 

t2: تومورهایی که به یکدیگر متصل هستند و به رادار متصل هستند.

 

t3: تومور به هسول پروستات رسیده است.

 

t4: پز پروستات به کیسه های منی کشیده شده است.

 

m0: متاستاز ندارد. m1: متاستاز دارد.

 

g1: تمایز کم است. g2: تمایز متوسط ​​است. g3: تمایز شدید است به طوری که سلول تغییر کرده است

 

n1: اندازه تومور کمتر از 2 سانتی متر است. n2: اندازه تومور بین 2-5cm n3: اندازه تومور از 5 سانتی متر بیشتر است



:: برچسب‌ها: بیماری های پروستات ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 190
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()